четвер, 22 липня 2021 р.

Цінності — імунітет душі

© Олександр Кривенко
На фото зліва направо: В.Бербека; І.Сіданіч; 
В.Сучок; Д.Новікова; А.Богуш; О.Гузик
https://cutt.ly/6m8fmRH

Круглий стіл «Цінності — імунітет душі» пройшов нещодавно в Одесі. Його мета — об’єднати зусилля активних громадян, представників державної влади, духовенства, освітян, батьківської спільноти і преси для розбудови високоморального, духовно збагаченого суспільства як запоруки подолання кризових явищ у соціально-економічному і політичному житті Одещини. – повідомляє Слово вчителю, – розповідає Захист християнських цінностей – основи життя та сім’ї в Україні


© Олександр Кривенко
Подію організували депутат Одеської обласної ради, Голова депутатської групи «За духовність, моральність і здоров’я Одещини» 
Веніамін Унгурян і магістр освітніх, педагогічних наук, член експертної групи комісії з етики/морально-духовного виховання при МОН України, викладач предметів духовно-морального спрямування (ДМС) Олег Подгаєць.
Учасники заходу оцінили стан викладання курсів ДМС і підготовки учнів до подружнього життя. Були окреслені ідеї, спрямовані на взаємодію щодо формування у здобувачів освіти активної громадянської позиції, утвердження національної ідентичності на засадах традиційних духовних і моральних цінностей Українського народу.

Веніамін Унгурян
«На зустрічі із Національною поліцією щодо безпеки дітей і їхньої злочинності, ми виявили, що корінь проблем — низька ефективність формування духовно-моральних основ характеру людини. Щоби захистити імунітет душі, варто виховувати людину на таких цінностях упродовж усього життя, залучивши до взаємодії все суспільство. Розуміючи це, ми прийняли рішення № 174‑VIII від 16.04.2021 р. «Про звернення депутатів Одеської обласної ради до Міністерства освіти і науки України, голів районних рад, голів об’єднаних територіальних громад області та ректора КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» щодо сприяння забезпеченню вивчення курсів ДМС та популяризації сімейних цінностей у закладах освіти області», — розповів В. Унгурян і закликав усі ОТГ Одещини прийняти аналогічні рішення.


Олег Подгаєць
«Україна за територію, запасами чорнозему, певних руд, урожаями зернових і кількістю громадян із вищою освітою — одна з найкращих, але за рівнем життя і ВВП на душу населення ми пасемо задніх. Алкоголізм, наркоманія, злочинність неповнолітніх, корупція, демографічна криза, гендерна ЛГБТ ідеологія загрожують національній безпеці держави. Активізація духовно-морального виховання (ДМВ) на християнських цінностях — наша відповідь на виклики сьогодення. Вчителями на курсах ДМС мають бути люди із чітко сформованим християнським світоглядом. Варто задіяти можливості християнської спільноти для пошуку педагогів із належними моральними і фаховими якостями, здатних пройти підготовку і достойно викладати відповідні предмети. Пропоную створити Міжконфесійну християнську раду із духовно-морального виховання дітей і молоді Одещини, щоби консолідувати зусилля батьків, освітян, депутатів, науковців, чиновників, преси і громадськості на цій ниві», — сказав О. Подгаєць.

Юрій Решетніков
Як розповів заступник голови Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями при МОН України Юрій Решетніков, із 2015 року викладання предметів ДМС має спад. Ним охоплено 12,5% дітей із 31% шкіл України. На Одещині із 326 шкіл, де були ці дисципліни, залишилась 21, а кількість учнів зменшилась утричі: до 1,53%. Основна причина занепаду — пасивність батьків. Здолати її —першочергове завдання ДМВ, яке є складовою національно-патріотичного виховання в освіті. Цьому сприяють накази МОН про факультативне навчання на курсах ДМС, рішення низки обласних рад, інтеграція елементів ДМВ у програмах з інших предметів. З вересня 2022 р. діятиме Типова освітня програма для базової школи в 5–6 класах, яка передбачає обов’язкове за вибором навчання «Етики», «Культури добросусідства» або інших курсів морального спрямування.

«Основний шлях сенсибілізації ДМВ малят — сім’я. Представники духовенства у своїх проповідях мають спонукати батьків, аби ті втамували духовний голод своїх дітей через пізнання Слова Божого. На столі біля іграшок 3-4‑річних малят має бути дитяча Біблія з ілюстраціями про те, що цікавить малят: про походження Землі, зоряного неба, Сонця, Місяця. За допомогою такої книги батьки можуть задовольнити цей інтерес», — сказала доктор педагогічних наук, дійсний член НАПН України, професор, заслужений діяч науки та техніки України, лауреат Державної премії у галузі освіти, завідувач кафедри теорії і методики дошкільної освіти Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського Алла Богуш

Віра Сучок
«Викладання християнської етики відбувається за умови обов’язкової згоди на це батьків. Ми роз’яснюємо їм, що на заняттях знайомимо малюків із людяністю, милосердям, пошаною до батьків і старших, працелюбством і доброчесністю. Так ми формуємо систему моральних цінностей — мотивів поведінки, що висвітлюються в заповідях і Божому Слові. Це сприятиме самоідентифікації особистості дитини, відчуттю нею приналежності до певної культурної традиції, пізнанню істини, тобто Творця, любові до Батьківщини, патріотизму», — сказала директор КДНЗ «Южненський міський ясла-садок № 4 «Казка», що на Одещині, відмінник освіти України, член Громадської ради зі співпраці з церквами та релігійними організаціями при МОН України Віра Сучок

Ольга Гузик
«Наше зібрання є актуальним, бо нині триває тарифікація, планування на новий навчальний рік. Накопичення знань майже не змінює поведінку дитини. Потрібно вчасно закласти в неї духовне підґрунтя, що базується на християнських чеснотах і дає змогу аналізувати власні вчинки, навчатися цнотливості юнацької любові, запобіганню підліткової вагітності, розумінню, як обрати наречену й якісно будувати сім’ю», — зазначила експерт комісії з етики/морально-духовного виховання при МОН України, педагог-психолог, викладач предметів ДМС у КЗ ЗСО «Авторська школа М. П. Гузика», що в місті Южному на Одещині, Ольга Гузик.


Дарія Новікова

«Створення на Одещині платформи для спілкування релігійних громад, освітян і батьків сприятиме виходу із морального занепаду суспільства, спричиненого духовним голодомором, який 70 років панував на теренах України. На підтримку вітчизняної освіти, що базується на християнських цінностях, ми видаємо художню, методичну і навчальну літературу, даруємо її шкільним бібліотекам, освітнім установам, церквам, спільнотам мирян і громадським організаціям, які духовно допомагають тим, хто опинився у скруті», — розповіла директор Всеукраїнського благодійного фонду «Східноєвропейська гуманітарна місія» Дарія Новікова

Василь Бербека
«За підтримки МОН у 2020/2021 н.р. 7756 працівників дитячих садків і шкіл пройшли семінари ДМС, і ми прагнемо якнайбільше педагогів охопити цим навчанням, забезпечити їх літературою», — повідомив директор БФ «Живи, Україно!», член Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями при МОН України, магістр освітніх, педагогічних наук, викладач предметів ДМС Василь Бербека.

Ірина Сіданіч
«Християнські цінності як імунітет душі — це сукупність духовних механізмів, здатна дати відсіч певній небезпеці, але мало тих, хто має такий імунітет. На вирішення цієї проблеми ми пропонуємо навчання за освітньо-професійною програмою «Християнська педагогіка» в магістратурі й аспірантурі», — розповіла завідувач кафедри педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти Навчально-наукового інституту менеджменту та психології ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, доктор педагогічних наук, професор Ірина Сіданіч, розкривши власне бачення ідеї та мети круглого столу «Цінності — імунітет душі». Вона зазначила, що ядром спільності створюваної Міжконфесійної християнської ради з ДМВ дітей і молоді Одещини є сам Христос. Головним у її роботі буде освітньо-виховний напрям, який має охопити кожну родину, українців усіх вікових рівнів і видів зайнятості та стати серцем національної ідеї, що базується на християнських цінностях. 

Олександр Кривенко
керівник інформаційного департаменту правління громадської організації «Рух за життя та гідність людини», фундатор і координатор духовно-просвітницької платформи «Захист християнських цінностей — основи життя та сім’ї в Україні», журналіст, магістр права
https://www.facebook.com/FHLDmovement/
https://protectingchristianvalues.blogspot.com/
м. Київ, +380 63 241 3681
krivenkokorr@ukr.net


#Міжконфесійна_християнська_рада #Одещина #християнська етика

Олександр Кривенко
Автор – Олександр Кривенко,
християнин, керівник інформаційного департаменту правління громадської організації «Рух за життя та гідність людини», фундатор і координатор духовно-просвітницької платформи «Захист християнських цінностей – основи життя та сім’ї в Україні», журналіст, магістр права
https://www.facebook.com/FHLDmovement/
https://www.facebook.com/groups/ProtectingChristianValues/
https://protectingchristianvalues.blogspot.com/
https://www.facebook.com/kryvenko.oleksandr
https://www.facebook.com/OleksandrKryvenkoUA
https://www.facebook.com/oleksa.kryvenko
https://www.facebook.com/oleksandr.kryvenko.5
м. Київ , +380 63 241 3681 , krivenkokorr@ukr.net

Олександр Кривенко. Цінності — імунітет душі // Захист християнських цінностей – основи життя та сім’ї в Україні // 15:07 22.07.2021 р.Б. https://cutt.ly/6m8fmRH
https://protectingchristianvalues.blogspot.com/2021/07/22-cimd.html

Першоджерело: Олександр Кривенко . Цінності — імунітет душі // Часопис «Слово вчителю» № 3/2021, c.c.56-57 (https://cutt.ly/rm8wvht)

https://slovovchitelyu.org/rubrik/podiyi/цінності-імунітет-душі/

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Цінності – імунітет душі: на Одещині буде створена Міжконфесійна християнська рада із духовно-морального виховання дітей і молоді

Українці підтримують Угорщину в справі захисту дітей і християнських цінностей

На захисті свободи слова, совісті та віросповідання – у Києві відбулося мирне зібрання християн

Волиньрада стимулює громади сприяти курсам духовно-морального спрямування у школах

В обороні сімейних цінностей: у Києві відбувся християнський мітинг

«Освіта, базована на цінностях»: на форумі розглянули уроки духовно-морального спрямування
На захисті жіноцтва, дитинства та моралі від пропаганди фемінізму: попри перешкоди у Києві відбувся християнський захід

Духовність і мораль – стрижень освіти у школах: відбувся онлайн-семінар

Уроки, виклики та завдання для християн: відбулася онлайн-конференція

«Гендер» є ідеологемою підступного наступу на сімейні цінності

Перекладати Біблію ромськими мовами – особливе доручення Ісуса Христа, – Анатолій Шкарін
«Тільки з Богом і за Його словом можна збудувати чудову країну», – Паночко про місцеві вибори 2020

«Між кесарем і Богом»: круглий стіл пройшов у Ірпені напередодні виборів

Ми всі покликані до свободи й очищення від гріхів, - Наталія Шульженко

Слово Боже мовою серця: в Одесі представили Євангеліє від Луки в кримсько-ромському перекладі

Благовісникам Божої любові карантин – не перешкода: завершився сезон вуличного благовістя

Попри нехтування Конституцією України з боку влади міста у Запоріжжі відбулася Молитовна хода

Сімейним цінностям – так, гендерній ідеології – ні: депутати Волині виступили за розвиток інституту сім’ї

Відновимо рай у своїй душі – збережемо довкілля

Слово на захист пастора та вихователя сиріт від свавілля держави







Освіта, базована на цінностях


 Автор - Олександр Кривенко, krivenkokorr@ukr.net
Всеукраїнський онлайн-форум «Освіта, базована на цінностях» (Другий всеукраїнський з’їзд педагогів із духовно-морального виховання) відбувся 5 травня 2021 року. На ньому було розглянуто шляхи сприяння інтеграції моральних і духовних цінностей в освітнє середовище, формування ідеалу виховання особистості та цілісного світогляду дитини, — розповідає Слово вчителю з посиланням на Світогляд, – повідомляє Захист християнських цінностей – основи життя та сім’ї в Україні.

Влаштували подію:

Громадська рада з питань співпраці з Церквами та релігійними організаціями при МОН України;
Всеукраїнська Рада Церков і релігійних організацій;
Громадська організація «Всеукраїнська асоціація педагогів і психологів з духовно-морального виховання»;
Національний університет «Острозька академія»;
ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України;
Благодійний фонд «Живи, Україно!»;
ВБФ «Східноєвропейська гуманітарна місія». 

Учасниками Форуму стали представники Міністерства освіти і науки та Верховної Ради України, освітяни, науковці, психологи, юристи, представники батьківської спільноти, учнівської та студентської молоді, органів місцевого самоврядування, релігійних і громадських організацій, преси.
На адресу заходу надійшли привітання від політичних, релігійних і громадських діячів. 

Святослав Шевчук
«Форум покликаний нагадати про значення істини Священного Писання для нашого народу у минулому та наголосити на її визначальному значенні для майбутнього країни. Впровадження навчальних дисциплін духовно-морального спрямування є основою формування особистості», — зазначив Головуючий у ВРЦіРО, Глава Української Греко-Католицької Церкви Святослав Шевчук.

Віталій Кривицький
«Кожна людина, спілкуючись із вихователем, має стати кращою не лише в освіті, знаннях із певного предмета, але й у духовній сфері. Цього бракує в Україні. У Києві на Великдень дівчата, зайшовши до церкви, вчинили глум. Люди озлоблені зухвалістю підлітків і коментують їхні дії, але ж останні є плодами суспільства, співпраці освітян із батьками. За радянської доби, підмінюючи поняття, духовність ототожнювали з культурою, а театри називали її храмами. Ми ж розуміємо, що суть духовності глибша. Вона — фундамент, на якому варто будувати наше майбутнє», — сказав єпископ Києво-Житомирської дієцезії Римо-католицької церкви в Україні Віталій Кривицький.

Михайло Паночко
Старший єпископ Української церкви християн віри євангельської Михайло Паночко зауважив, що духовне виховання нашої молоді та дітей — найважливіше питання в Україні:
«Якби у школі ми запровадили вивчення, наприклад, Приповістей Соломона, гарантую, що учні мінятимуться зсередини. На це потрібні згода дорослих, наша добра воля й однодушність. Ось чому маємо дбати насамперед і про духовність батьків. Суспільство, в якому люди з великими знаннями, але внутрішньо неосвічені, не має перспектив. Знання ж — це ще не освіта. Її несе лише Боже Слово. Воно потрібне нам більше, ніж вакцина. Я наполягаю на тому, щоб у наших школах уроки духовно-морального спрямування, зокрема християнської етики, стали обов’язковими, бо всі інші предмети дають не освіту, а лише знання».

Святослав Юраш
Як зауважив народний депутат України Святослав Юраш, в Україні досі бракує усвідомлення того, що духовні цінності гідні поваги та захисту. У цій дискусії предмети ціннісного підходу, такі як християнська етика, взагалі є фундаментальними. Біда, що не в усіх школах їх викладають. Для подолання цієї проблеми варто налагоджувати ефективну взаємодію з державними структурами.
«Міністр освіти отримав лист від нашого міжфракційного об’єднання на підтримку громадських зусиль щодо відновлення викладання християнської етики в школах. Це приклад успішної співпраці з органами виконавчої влади. Проведення Форуму — ознака того, що існує суспільний запит на впровадження в освіту духовних цінностей, на створення чіткої ціннісної основи для молодої людини, яка прагне зрозуміти своє місце в житті та в Україні. Саме ваша праця нагадує, що політика минає, а цінності залишаються», — резюмував Святослав Юраш.

Василь Бербека
Директор Благодійного фонду «Живи, Україно!» Василь Бербека підкреслив думку про важливість розбудови України на християнських цінностях і необхідність того, щоби Біблія вивчалася як основний предмет у дитячих садках, у загальноосвітніх школах від 1‑го до 11‑го класів.
«Для заохочення дітей пізнавати Слово Боже ми проводимо конкурси християнської пісні, віршів на біблійну тематику, тематичні табори», — розповів промовець.

Юрій Кононенко



Законами України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту» визначено питання національно-патріотичного виховання, формування ціннісних орієнтирів дітей і підлітків. Про це нагадав начальник головного управління загальної та дошкільної освіти МОН України Юрій Кононенко. Міністерством затверджено дві парціальні програми з духовно-морального виховання у системі дошкільної освіти. Ці питання інтегровані у типову програму початкової освіти. Типова освітня програма для базової школи в 5–6 класах передбачає певний навчальний час для викладання «Етики», «Культури добросусідства» або інших курсів морального спрямування.

«Цінності, позбавлені духовно-моральної основи, проникли вже в українську освіту та науку», — сказав керівник інформаційного департаменту правління громадської організації «Рух за життя та гідність людини», засновник і координатор духовно-просвітницької платформи «Захист християнських цінностей — основи життя та сім’ї в Україні», журналіст, магістр права Олександр Кривенко.
Ідеться про гедонічну мотивацію досягнень, споживацтво, знецінення шлюбу, ідею легалізації одностатевих партнерств, пропаганду абортів, ранню сексуалізацію молоді, знецінення людського життя з моменту зачаття та до народження, статево нейтральне виховання дітей тощо.

Олександр Кривенко
«Не йти шляхом облуди здатні лише ті, хто вихований у дусі пошани до українських цінностей, джерелом яких є Слово Боже. Саме уроки християнської етики дають учням таку можливість, і важливо домогтися, щоби вони стали обов’язковими як на рівні дошкільної, так і впродовж усієї шкільної освіти», — зазначив промовець.
Він нагадав, що в травні 2020 року МОН ліквідувало комісію з основ християнської етики. Чималих зусиль доклали християни, щоби повернути статус-кво у цьому питанні. Торік у грудні МОН очолив Сергій Шкарлет, а 22.01.2021 р. було видано наказ № 95, відтак запрацювала експертна комісія з етики та предметів морально-духовного спрямування.
«Батьки, науковці, освітяни, органи місцевого самоврядування та церква і надалі мають активно діяти на захист християнських цінностей», — сказав Олександр Кривенко. Ці дії мають бути спрямовані на те, щоби держава Україна:
– відмовилася від наміру ратифікувати Стамбульську конвенцію та вийшла із «Партнерства Біарріц за гендерну рівність»;
– відновила дію Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі;
– обмежила вчинення штучного переривання вагітності за бажанням жінки, аморальних практик штучного запліднення, а також сурогатного материнства;
– забезпечила дотримання норми Конституції України про права батьків виховувати своїх дітей відповідно до своїх переконань;
– заборонила поширення в закладах освіти гендерної ідеології;
реформувала діяльність антидискримінаційної експертизи, вилучивши з неї «гендерну» заангажованість, сприяючи поширенню традиційних національних, духовно-моральних, релігійних, сімейних та інших цінностей українського народу.
Водночас заклади науки й освіти, церковні, релігійні та батьківські організації мають категорично відмовитися від співпраці з тими, хто фінансує в Україні діяльність ЛГБТ-руху і його партнерів.
З іншого боку, важливо, щоби навчання християнській етиці поєднувалося з участю дітей у міжконфесійних благодійних, волонтерських, місіонерських, просвітницьких, соціальних і творчих подіях, які влаштовують християни.

Віталій Шульга
Згідно з Указом Президента від 18.05.2019 р. № 286/2019, «духовно-моральне виховання» є однією із 3‑х складових національно-патріотичного виховання. Однак воно відсутнє у виданому на виконання цього указу наказі МОН від 29.07.2019 р. № 1038. На це звернув увагу голова громадської організації «Асоціація педагогів-християн» Віталій Шульга.
«Внаслідок такої політики Міністерства освіти щодо курсів духовно-морального спрямування зменшено викладання християнської етики», — зазначив промовець.
Натомість у структурі МОН діє комісія з антидискримінаційної експертизи. Фактично до неї входять серед інших ті, хто пройшов курси в громадських організаціях, які впроваджують антиконституційні терміни. Йдеться, зокрема, про слово «гендер». Воно, на відміну від слова «стать», не має чіткості тлумачення, отже, порушує рішення Конституційного Суду України, згідно з яким «існує вимога визначеності, ясності й недвозначності правової норми, оскільки інше не може забезпечити її однакове застосування, не виключає необмеженості трактування у правозастосовній практиці й неминуче призводить до сваволі».

Ірина Сіданіч
«Духовно-моральна освіта починається зі щоденної праці над собою, з колективом дітей і їхніх батьків. Виховання через інтеграцію духовних цінностей у зміст освіти має бути спільною метою освітніх закладів, які покликані формувати у молодого покоління цілісний християнський здоровий світогляд, альтернативні ідеї, духовно-моральні засади та готовність до змін», — зазначила доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти Університету менеджменту освіти НАПН України Ірина СіданічВона вважає, що християнська етика належить до основ духовного життя, духовно-моральної освіти та виховання. Християнські цінності та соціальні зв’язки необхідні для забезпечення ефективної взаємодії у межах одного соціуму. Навчання у хорошого педагога, пізнання Біблії разом формують спільні погляди та дають той неоціненний досвід, який підсилює фундамент віри, допомагає зростати.
Захист і розвиток такої освіти — місія, яку через колективний вітчизняний розум покликані нести науковці, педагоги, батьки, представники релігійних спільнот, державних інституцій, громадських організацій — усі зацікавлені у розвитку українського суспільства на засадах традиційних духовних і моральних цінностей.

Олексій Лавор
«Спостерігаючи впродовж 12 років за учнями-засудженими, я бачив значні позитивні зміни у їхній поведінці. Віра в Бога дає їм надію», — розповів співголова Громадської організації «Українська асоціація педагогів-християн», учитель християнської етики Олексій Лавор.
Дослідження Біблії спонукає засуджених писати листи рідним і просити пробачення. Один із них — Іван, у якого вже п’ята судимість, остання — за вбивство. Через пів року після вивчення християнської етики він сказав: «Чому мені ніхто про це не розповів раніше? Я б сюди не потрапив і не мав би такої зламаної долі».
«Якщо ми бачимо добрі плоди викладання християнської етики серед засуджених, то тим паче є позитивний вплив цього предмета на учнів різного віку в закладах дошкільної, загальної, середньої та вищої освіти», — зазначив Олексій Лавор.

Створити міжконфесійну християнську раду із духовно-морального виховання (ДМВ) дітей і молоді запропонував під час свого виступу учитель Одеського НВК № 13, магістр християнської педагогіки Олег Подгаєць.

Олег Подгаєць
До її складу мають увійти християни, не лише освітяни-фахівці з ДМВ, але й духовенство, представники законодавчої і виконавчої влади, бізнесу, масмедіа, спорту, культури, мистецтва тощо. Рада окреслюватиме напрямки ДМВ та шляхи їх утілення в життя. Вона консолідуватиме зусилля всіх зацікавлених у справі популяризації, впровадження, поширення і розповсюдження викладання в закладах освіти предметів духовно-морального спрямування по всій території України.
Це особливо важливо, враховуючи нинішні загрози в суспільстві, серед яких: алкоголізм, наркоманія, дитяча і підліткова злочинність, корупція, криза інституту сім’ї, демографічна криза, руйнівна гендерна ідеологія.
«Саме моральне виховання дітей і молоді на християнських духовних засадах є ефективним інструментом подолання всіх цих згубних явищ для суспільства і їх наслідків одночасно», — резюмував Олег Подгаєць.

«Предмети духовно-морального спрямування є стратегічними, бо спроможні зберегти життя людини, сім’ї, покоління і нації», — сказала у своєму виступі вчитель основ християнської етики Тернопільського ЗЗСО І–ІІІ ст. № 28 Олена Коваль.
В Україні триває реформа освіти. Слово «реформа» означає повернення до правильної форми. Хотілося б, аби життя в нашій країні було приведене у відповідність із Божими стандартами. 

Олена Коваль
Під час Другої світової війни молодих українців забирали до Німеччини на роботу. Лікар перевіряв стан їхнього здоров’я і виявив, що 98 % із них — незаймані, цнотливі молоді люди. Він був переконаний, що неможливо перемогти народ з такими високими моральними стандартами.
Отто фон Бісмарк сказав: «Війни виграють не генерали, а шкільні вчителі та священники». Зараз, аби перемогти у війні за душі молодого покоління, потрібно, щоби педагоги навчали християнської етики в школі, священники на своєму місці — Божому закону, а в громаді та суспільстві впроваджували Божі форми й стандарти.
Лише за умови, що освіта даватиме дітям надійний фундамент для їхнього розвитку та захисні мури навколо їхніх душ через предмети духовно-морального спрямування, їхнє життя буде збережене. Буде захищено внутрішній світ дітей від атак ворога людських душ, від псування і руйнування.

Про кроки, необхідні для подальшого функціонування духовно-морального виховання у вітчизняній школі, розповів у своєму виступі доктор педагогічних наук, професор Національного університету «Острозька академія» Василь Жуковський.

Василь Жуковський
На його думку, варто:
– створити ефективну, динамічну структуру за участю членів оргкомітету З’їзду, Громадської ради, обласних координаторів, представників ВРЦіРО, чиновників;
– продовжити діалог і співпрацю з МОН України, ВРЦіРО, іншими державними релігійними структурами;
– активізувати просвітницьку роботу з батьками, директорами шкіл, представниками ОТГ задля духовно-морального виховання дітей і молоді;
– готувати компетентні кадри вчителів і навчально-методичне забезпечення для викладання предметів духовно-морального спрямування у Новій українській школі;
– продовжити інтеграцію курсів духовно-морального виховання.
«Ми критикуємо батьків, а звідки вони беруться? З учнів, які вивчали або не вивчали предмети духовно-морального спрямування. Ми критикуємо директорів як головне гальмо у викладанні предметів духовно-морального спрямування, але звідки вони беруться? Їх вибирає і фінансує громада. Вона і має вимагати від них відповідної роботи, як це відбувається в інших країнах», — резюмував Василь Жуковський.

В інтерв’ю учасники Форуму поділилися своїми думками.

Лідія Гальченко
Заступник голови ГО «Асоціація педагогів-християн Черкаської області» Лідія Гальченко:
«Починаючи з 2002 року і до цього часу, я не бачу підтримки з боку пасторів і православних священників. Церква має бути найбільше зацікавлена у тому, щоб у школі діти вивчали Слово Боже. Однак у жодній церкві під час проповідей не почуєш про необхідність цього, на жодному пасторському семінарі такі питання не обговорювалися. Шкода втраченої можливості, бо ж освітяни виявили готовність до співпраці. Варто було лише мотивувати віруючих батьків подавати заяви до школи, щоби директори створювали умови для викладання християнської етики. Церкви ж могли би допомагати у придбанні підручників і проведенні курсів для вчителів. Підтримка була, але дуже слабка та мізерна. Ми ж опинилися перед добре профінансованим ворогом. Тепер залишається відкривати школи при церквах або приватні. Для цього потрібні великі кошти».

Учитель християнської етики Крайниківського ЗЗСО Наталія Сайберт:
«Вагомими акцентами у роботі педагогів мають бути звернення до батьківської спільноти та методи їх інформування, роз’яснення, популяризації курсів. Сьогодні священнослужителі надають більше значення катехитичним школам при парафіях, аніж курсам духовно-морального спрямування у школах, які мають світоглядний характер і міжконфесійний принцип. Учителі мають бути наполегливими у спілкуванні з ними, з керівництвом шкіл і головами ОТГ».

Олександр Кушта
Вікарій парафії Христа Царя Всесвіту Римо-католицької церкви (м. Хмельницький) о. Олександр Кушта:
«Духовно-моральна складова сьогодні особливо потрібна насамперед тому, що ми живемо у постмодерному середовищі, в якому розмиті поняття вічних цінностей і природного закону. Ідеологія споживання формує мислення й ідеали дітей так, що вони зводяться до фаст-фуд продукції в розумовому та моральному сприйнятті. Про моральність якогось учинку вже не йдеться, лише виключно про те, чи це мені зручно та приємно. Через руйнування моральних основ суспільства вже від самого дитинства ми отримуємо морально деградованих громадян без найменшого докору сумління та з цинічним ставленням до страждань іншої людини. Вони вигідні для держави, бо не мають жодного внутрішнього осереддя та розрізнення, що є біле, а що — чорне.
По-друге, моральна складова вимагає також і патріотичної відповідальності щодо середовища, в якому виховується дитина. Це доторкає питання національної ідеї: ким є дитина з точки зору тотожності та самоідентифікації, для чого вона живе, куди прямує, яким є її особистісний вибір як особи та громадянський вибір на рівні цілого роду та держави».

Олександр Кривенко,
керівник інформаційного департаменту правління громадської організації «Рух за життя та гідність людини», фундатор і координатор духовно-просвітницької ініціативи «Захист християнських цінностей — основи життя та сім’ї в Україні», журналіст, магістр права
https://www.facebook.com/FHLDmovement/
https://protectingchristianvalues.blogspot.com/
м. Київ, +380 63 241 3681
krivenkokorr@ukr.net

християнин, керівник інформаційного департаменту правління громадської організації «Рух за життя та гідність людини», фундатор і координатор духовно-просвітницької  платформи «Захист християнських цінностей – основи життя та сім’ї в Україні», журналіст, магістр права
м. Київ , +380 63 241 3681 , krivenkokorr@ukr.net

(https://protectingchristianvalues.blogspot.com/2021/07/22-obc.html

Джерело: Олександр Кривенко . Освіта, базована на цінностях 
// Часопис «Слово вчителю» № 3/2021, c.c.4-6 (https://cutt.ly/Mm8lDPZ)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 







На захисті жіноцтва, дитинства та моралі від пропаганди фемінізму: попри перешкоди у Києві відбувся християнський захід

Духовність і мораль – стрижень освіти у школах: відбувся онлайн-семінар

Уроки, виклики та завдання для християн: відбулася онлайн-конференція

«Гендер» є ідеологемою підступного наступу на сімейні цінності

Перекладати Біблію ромськими мовами – особливе доручення Ісуса Христа, – Анатолій Шкарін
«Тільки з Богом і за Його словом можна збудувати чудову країну», – Паночко про місцеві вибори 2020

«Між кесарем і Богом»: круглий стіл пройшов у Ірпені напередодні виборів

Ми всі покликані до свободи й очищення від гріхів, - Наталія Шульженко

Слово Боже мовою серця: в Одесі представили Євангеліє від Луки в кримсько-ромському перекладі

Благовісникам Божої любові карантин – не перешкода: завершився сезон вуличного благовістя

Попри нехтування Конституцією України з боку влади міста у Запоріжжі відбулася Молитовна хода

Сімейним цінностям – так, гендерній ідеології – ні: депутати Волині виступили за розвиток інституту сім’ї

Відновимо рай у своїй душі – збережемо довкілля

Слово на захист пастора та вихователя сиріт від свавілля держави

четвер, 8 липня 2021 р.

Цінності – імунітет душі: на Одещині буде створена Міжконфесійна християнська рада із духовно-морального виховання дітей і молоді

 © Олександр Кривенко
На фото зліва направо: В.Бербека; І.Сіданіч; 
В.Сучок; Д.Новікова; А.Богуш; О.Гузик


Цінності – імунітет душі: на Одещині буде створена Міжконфесійна християнська рада із духовно-морального виховання дітей і молоді
https://cutt.ly/HmEt1SL

ЧЕТВЕР, 08 ЛИПНЯ 2021, 16:45 УКРАЇНА

Круглий стіл «Цінності – імунітет душі» пройшов нещодавно в Одесі. Його присвятили формуванню духовності та моральності у вихованців дитячих садків, школярів, студентів Одещини й об’єднанню зусиль усіх, хто в цьому зацікавлений, – повідомляє Світогляд, – розповідає Захист християнських цінностей – основи життя та сім’ї в Україні

Подію організували депутат Одеської обласної ради, Голова депутатської групи «За духовність, моральність і здоров’я Одещини» Веніамін Унгурян і магістр освітніх, педагогічних наук, член експертної групи комісії з етики/морально-духовного виховання при МОН України, викладач предметів духовно-морального спрямування (ДМС) Олег Подгаєць

Мета заходу – об’єднання зусиль активних громадян, представників державної влади, духовенства, освітян, батьківської спільноти та преси для розбудови високоморального, духовно збагаченого суспільства, що є запорукою подолання кризових явищ у соціально-економічному та політичному житті Одещини.

До дискусії були запрошені депутати і працівники органів державної влади, журналісти, представники християнських церков і громадськості Одеської області, а також знані науковці й освітяни, керівники благодійних фондів з усієї України.

Учасники круглого столу оцінили стан викладання курсів ДМС і підготовки учнів до подружнього життя. Вони поділилися власним досвідом у цій царині. Були окреслені ідеї, спрямовані на єднання зусиль усіх, хто зацікавлений у тому, щоби формувати у здобувачів освіти активну громадянську позицію, утверджувати національну ідентичність українців на засадах традиційних духовних і моральних цінностей українського народу.

Як повідомив зібранню Веніамін Унгурян, у ході зустрічі із Національною поліцією, присвяченій безпеці дітей і дитячій злочинності, дійшли висновку, що корінь проблем – у недостатній ефективності формування духовно-моральних засад характеру дитини. 

На фото: Веніамін Унгурян
«Найкращий спосіб захистити імунітет душі людини впродовж усього життя – виховувати її з малих років на основі сімейних і духовно-моральних цінностей. Ним мають займатися не поодинокі активісти християнських спільнот і громадських організацій, а широкі кола суспільства. Цьому сприяє прийняте нами рішення №174-VIII від 16.04.2021 р. «Про звернення депутатів Одеської обласної ради до Міністерства освіти і науки України, голів районних рад, голів об’єднаних територіальних громад області та ректора КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» щодо сприяння забезпеченню вивчення курсів ДМС та популяризації сімейних цінностей у закладах освіти області», – розповів депутат. 

Він закликав органи місцевого самоврядування усіх територіальних громад Одещини прийняти аналогічні рішення у взаємодії із батьківськими й освітянськими спільнотами, громадськими організаціями, церквами християнських конфесій. Подбати ж про підготовку кваліфікованих викладачів курсів ДМС і забезпечення ними шкіл міст, сіл і селищ Одещини здатна Одеська академія неперервної освіти.

«Україна має найбільшу в Європі територію та посідає перші місця на континенті за площею чорнозему, за запасами ртутних, марганцевих і залізних руд, за обсягами вирощування основних зернових культур. Ми на 4-му місці у світі за кількістю громадян із вищою освітою», – сказав у своєму виступі Олег Подгаєць

На фото: Олег Подгаєць
Проте він зауважив, що за рівнем життя та ВВП на душу населення Україна пасе задніх. Алкоголізм, наркоманія, дитяча і підліткова злочинність, корупція, демографічна криза, руйнівна для інституту сім’ї гендерна ЛГБТ ідеологія загрожують національній безпеці держави не менше, ніж зовнішня агресія. Причиною кризи є занепад моралі в українському суспільстві. 

«Подальше впровадження та розповсюдження духовно-морального виховання (ДМВ) дітей і молоді в закладах освіти Одещини на християнських цінностях є належною відповіддю на виклики сьогодення. Задля цього варто консолідувати зусилля батьківських спільнот, іншої громадськості, працівників державних органів, представників депутатського корпусу, духовенства й освіти, науки та преси. Враховуючи, що предмети ДМС мають викладати люди із належно сформованим християнським світоглядом, особливо актуальним є кадрове забезпечення. Потрібно задіяти весь потенціал християнської спільноти, щоби виявляти серед педагогічних працівників тих, хто за своїми моральними та фаховими якостями здатен, пройшовши відповідну підготовку, достойно викладати такі дисципліни, як «Основи християнської етики», «Біблійна історія та християнська етика», «Християнська етика в українській культурі», «Основи сім’ї», «Школа подружнього життя» тощо. Для досягнення окреслених цілей пропоную створити Міжконфесійну християнську раду із духовно-морального виховання дітей і молоді Одещини», – резюмував експерт.

Про можливості із забезпечення викладання предметів ДМС розповів заступник голови Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями при МОН України Юрій Решетніков

Передусім ідеться про певні рішення, які вже прийняли обласні ради, зокрема, Волинська, Запорізька, Івано-Франківська, Львівська, Одеська, Рівненська, Тернопільська, Харківська.

На фото: Юрій Решетніков
Інша можливість – факультативне навчання на курсах ДМС – передбачена наказами МОН. Перспективний напрямок – інтеграція елементів духовно-морального виховання у навчальних програмах з інших предметів. Приватні ж заклади освіти, в тому числі засновані релігійними організаціями, мають необмежені можливості для проведення занять із ДМС.

ДМВ є складовою національно-патріотичного виховання. З вересня 2022 р. діятиме затверджена МОН Типова освітня програма для базової школи в 5-6 класах, яка передбачає обов’язковий навчальний час для викладання за вибором «Етики», «Культури добросусідства» або інших курсів морального спрямування.

Попри наявність усіх цих можливостей, з 2015 року спостерігається спад викладання предметів ДМС. Ним охоплено 12,5% дітей із 31% шкіл України. На Одещині із 326 шкіл, де були ці дисципліни, залишилася 21, а кількість учнів зменшилась утричі: до 1,53%. Основна причина занепаду – пасивність батьків, здолати яку є першочерговим завданням у справі духовно-морального виховання юного покоління.

«Ми покликані активно розповсюджувати наявний у дошкільних закладах і у початковій школі досвід із викладання предметів ДМС, аби виховувати дітей українців високодуховними саме на християнських цінностях. Основний шлях сенсибілізації ДМВ малят – сім’я. Представники духовенства у своїх проповідях мають спонукати батьків, аби ті втамували духовний голод своїх дітей через пізнання Слова Божого. Нехай дитяча Біблія буде на столі біля іграшок уже 3-4-річних малят! Яскраві та доступні ілюстрації біблійних текстів викличуть їхнє зацікавлення походженням Землі, зоряного неба, Сонця, Місяця. Задовольнити його батьки здатні за допомогою такої книги», – сказала доктор педагогічних наук, дійсний член НАПН України, професор, заслужений діяч науки та техніки України, лауреат Державної премії у галузі освіти, завідувач кафедри теорії і методики дошкільної освіти Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського Алла Богуш.

На її думку, в Україні існують умови для розвитку особистості дошкільнят на основі християнських цінностей. Ідеться про Концептуальні засади вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах предметів ДМС, про програми, затверджені МОН. Педагог відповідно до віку й індивідуальних особливостей дитини має допомогти їй відкривати і любити живого Бога; виконувати Його волю; визнавати Ісуса Христа як Спасителя.

«Бо один у нас Учитель – Христос» (Матвія 23:8). Ці слова є гаслом нашої роботи», – зазначила директор КДНЗ «Южненський міський ясла-садок №4 «Казка», що на Одещині, відмінник освіти України, член Громадської ради зі співпраці з церквами та релігійними організаціями при МОН України Віра Сучок

На фото: Віра Сучок
За її словами, педагоги мають умови для виконання настанови: «Ідіть і навчіть усі народи» (Матвія 28:19). Закони України «Про дошкільну освіту» та «Базовий компонент дошкільної освіти» спонукають піклуватися про фізичний, розумовий і духовний розвиток дитини.

Цьому сприяють державні програми «Соняшник», «Українське дошкілля», «Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на засадах християнських цінностей» тощо. Всі вони не є вченням віри, не містять релігійних обрядів, не залучають до певної конфесії, а спрямовані на виховання в учнів поваги до свободи совісті, релігійних і світоглядних переконань інших людей, здатності до співжиття в полікультурному та поліконфесійному українському суспільстві.

«Викладання християнської етики відбувається за умови обов’язкової згоди на це батьків. Ми роз’яснюємо їм, що на заняттях знайомимо малюків із людяністю, милосердям, пошаною до батьків і старших, працелюбством і доброчесністю. Так ми формуємо систему моральних цінностей – мотивів поведінки, що висвітлюються в заповідях і в Божому Слові. Це сприятиме самоідентифікації особистості дитини, відчуттю нею приналежності до певної культурної традиції, пізнанню істини, тобто Творця, любові до Батьківщини, патріотизму», – сказала В.Сучок. 

На фото: Ольга Гузик
«Наше зібрання є актуальним, бо нині триває тарифікація, планування на новий навчальний рік. Предмети ДМС – в інваріантній складовій, яка є сталою. Для «Основ християнської етики» є методики, затверджені МОН програми, підручники з 1-го до 11-го класів, посібники, хрестоматії, робочі зошити, курси про подружжя та сім’ю. Головне – враховувати вікові особливості учнів, бути партнерами батьків, не порушувати принципи міжконфесійності. Важливо так само готувати вчителів, системно та всебічно підтримувати їх у справі ДМВ майбутнього покоління України. Слід активно поширювати інформацію про нагальність викладання християнської етики для формування особистості, але з милосердям, відповідальним сумлінням і повагою до ближніх», – зазначила експерт комісії з етики/морально-духовного виховання при МОН України, педагог-психолог, викладач предметів ДМС у КЗ ЗСО «Авторська школа М.П. Гузика», що в місті Южному на Одещині, Ольга Гузик.

На її думку, накопичення знань майже не змінює поведінку дитини. Потрібно вчасно закласти в неї духовне підґрунтя, що базується на християнських чеснотах і дає змогу аналізувати власні вчинки. На Божих принципах діти навчаються цнотливості у проявах юнацької любові, запобіганню підліткової вагітності, розумінню, як обрати наречену за правилами щирості, любові й якісно будувати майбутню сім’ю.

На фото: Дарія Новікова
Підтримку ідеї створення Міжконфесійної християнської ради із духовно-морального виховання дітей і молоді на Одещині висловила директор Всеукраїнського благодійного фонду «Східноєвропейська гуманітарна місія» Дарія Новікова

«Створення платформи для спілкування релігійних громад, освітян і батьків сприятиме виходу із морального занепаду суспільства, спричиненого духовним голодомором, який 70 років панував на теренах України. На підтримку вітчизняної освіти, що базується на християнських цінностях, ми видаємо художню, методичну та навчальну літературу, даруємо її шкільним бібліотекам, освітнім установам, церквам, спільнотам мирян і громадським організаціям, які не лише матеріально, але й духовно допомагають тим, хто опинився у скруті», – зазначила промовець. 

На фото: Василь Бербека
«За підтримки МОН у 2020-2021 навчальному році пройшли триденні семінари для персоналу дитячих садків і шкіл. 7756 учасників відвідали їх. Ми прагнемо охопити цим навчанням якнайбільше педагогів, забезпечити їх підручниками із християнської етики та Бібліями», – розповів директор БФ «Живи, Україно!», член Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями при МОН України, магістр освітніх, педагогічних наук, викладач предметів ДМС Василь Бербека.

Він закликав учасників зустрічі до співпраці з усвідомленням відповідальності за її результати. «Бо якщо справді будеш ти мовчати цього часу, то полегшення та врятування прийде для юдеїв з іншого місця, а ти та дім твого батька погинете» (Естер 4:14).

«На конкурентоспроможність закладів освіти, що працюють на християнських засадах, впливає якість їхнього персоналу. Його підготовкою в Україні займаються профільні освітні установи, в тому числі в Києві й Одесі. Ми ж пропонуємо навчання за освітньо-професійною програмою «Християнська педагогіка» в магістратурі й аспірантурі», – повідомила завідувач кафедри педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти Навчально-наукового інституту менеджменту та психології ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, доктор педагогічних наук, професор Ірина Сіданіч

На фото: Ірина Сіданіч
В інтерв’ю вона розкрила власне бачення ідеї та мети круглого столу «Цінності – імунітет душі».

– Слово «імунітет» означає сукупність механізмів, які готові дати відсіч певній небезпеці. Наразі йдеться саме про християнські цінності як імунітет душі, але відносно небагато тих, хто має такий імунітет. Решті його бракує внаслідок 70 років духовного занепаду українців за радянської доби.

– На сьогоднішньому круглому столі пролунала пропозиція заснувати Міжконфесійну християнську раду із духовно-морального виховання (ДМВ) дітей і молоді Одещини. На яких ключових аспектах і завданнях вона має зосередити свою увагу, на Ваш погляд, ураховуючи сучасні виклики та загрози у цій царині? 

© Олександр Кривенко 
На передньому плані фото зліва направо:
Д.Новікова; І.Сіданіч


– Передусім, потрібно буде знайти ядро спільності, яким, звісно, є христоцентризм, тобто Ісус Христос, адже саме Він об’єднує, а не роз’єднує за конфесійною чи іншою ознаками. 

По-друге, головним у роботі Ради має стати освітньо-виховний напрям. Важливо, щоб освіта та виховання стосувалися українців усіх вікових рівнів і видів зайнятості. 

Третій вектор – робота з кожною родиною, бо сім’я – основа та найголовніша турбота для України в усіх питаннях. Міцна родина, освічені батьки, їхні діти, які розуміють, що таке християнські цінності, є запорукою нашої непереможності. Якщо ж у родині нескінченні проблеми, і ніхто не допомагає вирішити їх, то слабшає дух нації. 

© Олександр Кривенко
По-четверте, освітньо-виховний аспект має стати серцевиною національної ідеї, яка повинна базуватися саме на християнських цінностях. Однак у нас досі немає закону про виховання дітей і молоді. Текст проєкту такого документа було підготовлено свого часу, але народні депутати не дали йому ходу через наявність у проєкті поняття «діти вулиці», тобто із педагогічно занедбаних і асоціальних сімей. Парламентарі вважали, що оскільки в Україні не йде війна, то й дітей вулиці немає. Насправді ж вони були завжди: і за царизму, і за радянської доби так само. І наостанок: потрібно подбати про те, щоби зберегти і захистити від руйнування багатство заснованих на християнських цінностях українських традицій та історії.

© Олександр Кривенко 
На фото: 
Олександр Кривенко
Автор – Олександр Кривенко,
християнин, керівник інформаційного департаменту правління громадської організації «Рух за життя та гідність людини», фундатор і координатор духовно-просвітницької ініціативи «Захист християнських цінностей – основи життя та сім’ї в Україні», журналіст, магістр права
м. Київ , +380 63 241 3681 , krivenkokorr@ukr.net


Першоджерело: Олександр Кривенко. Цінності – імунітет душі: на Одещині буде створена Міжконфесійна християнська рада із духовно-морального виховання дітей і молоді 16:45 08.07.21 р.Б.   https://cutt.ly/MmEnPEj (https://svitogliad.com/articles/czinnosti-imunitet-dushi-na-odeshhyni-bude-stvorena-mizhkonfesijna-hrystyyanska-rada-iz-duhovno-moralnogo-vyhovannya-ditej-i-molodi/


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 






На захисті жіноцтва, дитинства та моралі від пропаганди фемінізму: попри перешкоди у Києві відбувся християнський захід

Духовність і мораль – стрижень освіти у школах: відбувся онлайн-семінар

Уроки, виклики та завдання для християн: відбулася онлайн-конференція

«Гендер» є ідеологемою підступного наступу на сімейні цінності

Перекладати Біблію ромськими мовами – особливе доручення Ісуса Христа, – Анатолій Шкарін
«Тільки з Богом і за Його словом можна збудувати чудову країну», – Паночко про місцеві вибори 2020

«Між кесарем і Богом»: круглий стіл пройшов у Ірпені напередодні виборів

Ми всі покликані до свободи й очищення від гріхів, - Наталія Шульженко

Слово Боже мовою серця: в Одесі представили Євангеліє від Луки в кримсько-ромському перекладі

Благовісникам Божої любові карантин – не перешкода: завершився сезон вуличного благовістя

Попри нехтування Конституцією України з боку влади міста у Запоріжжі відбулася Молитовна хода

Сімейним цінностям – так, гендерній ідеології – ні: депутати Волині виступили за розвиток інституту сім’ї

Відновимо рай у своїй душі – збережемо довкілля

Слово на захист пастора та вихователя сиріт від свавілля держави















Про медіа. Закон

ЗАКОН УКРАЇНИ Про медіа https://protectingchristianvalues.blogspot.com/2022/12/131800.html      Допомога    Шрифт:  + − ЗАКОН УКРАЇНИ Про ме...