Відновимо рай у своїй душі – збережемо довкілля
Міжконфесійний форум «Екуменічний діалог та його вплив на екологічну ситуацію в Україні» пройшов у Києві 11 вересня. Захід відбувся за ініціативи Духовної Ради Церков при Дарницькій райдержадміністрації столиці і зібрав представників духовенства і мирян різних релігійних конфесій.
Традиційно для зібрань християн форум почався спільною молитвою.
На Форумі були виголошені такі доповіді: «Внутрішній світ людини як інструмент збереження довкілля» (протоієрей Василь Костюк, Українська православна церква); «Храм Божий у людині і у довкіллі» (пастор Роман Овчаренко, Церква євангельських християн-баптистів «Духовне відродження»), «Міжконфесійний діалог стосовно відповідального та бережного ставлення до Богом сотвореного світу» (протоієрей Роман Романович, референтура з питань екології, Українська греко-католицька церква).
Протоієрей Андрій Головков оголосив «Послання до Дня молитви за довкілля Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Епіфанія», в якому, зокрема, йдеться про те, що «ми маємо подивитися під «екологічним» кутом зору на все наше життя, прагнути зробити «екологічно чистими» наші звички і на основі Слова Божого і духовної мудрості Церкви переосмислити екологічну культуру життя, виробництва і споживання… Ми маємо можливість на зміну нашого життя тоді, коли будемо ставитися відповідально і милосердно до всього живого. І земля може стати «оновленою землею», з «місцями плодючими і водою спокійною» (Пс. 22: 2). на якій житимуть ті, «у кого невинні руки і чисте серце, хто не марнував на суєту душу свою» (Пс. 23: 4)».
Пастор Роман Овчаренко зауважив у своєму виступі, що «людина все більше набуває споживчого характеру співіснування з довкіллям. Ми почали забувати, що єдиним Владикою Всесвіту є Бог (Пс. 23, 1), що Йому належать «небо і земля … й усе, що на ній» (Втор. 10, 14), тоді як людина є лише «домоправителем», якому довірено багатство земного світу»… Промовець констатував, що забруднення навколишнього природного середовища промисловими відходами, знищення лісів і ґрунтового покриву призводять до пригнічення біологічної активності, до виснаження невідновних мінеральних ресурсів надр, до скорочення запасів прісної води. Виникло безліч шкідливих речовин, багато з яких не проходить природного кругообігу і накопичуються в біосфері. Екологічну рівновагу порушено; людина поставлена перед фактом виникнення незворотних згубних процесів у природі. «Наслідки екологічної кризи хворобливі не лише для природи, а й для людини, що перебуває з нею в органічній єдності», – зауважив пастор церкви ЄХБ «Духовне відродження».
Він розповів, що сьогодні отримує розвиток екологічна етика, яка спрямована проти споживацького способу життя, яка вимагає підвищити моральну й юридичну відповідальність за шкоду, нанесену природі, в тому числі і людині, щоб у суспільстві не чинились і не пропагувалися збочення. Біблія і духовний досвід показують, що навколишній світ ми можемо змінити відповідно до свого внутрішнього світу, а тому преображення природи маємо почати з духовного відродження нас самих. «Створити рай на землі людина зможе тоді, коли вона рай носитиме у собі самій», – резюмував промовець.
Після доповідей відбувся обмін думками серед учасників зустрічі. Обговорення виступів доповідачів продемонструвало, що існує потреба більш широкого погляду на цілі міжконфесійного екуменічного діалогу, маючи на увазі ті нові виклики, на які християни мають дати гідну відповідь, об’єднавши зусилля.
Мова йде про те, що в минулому Церква не приділяла належної уваги питанням екології, які насправді є найбільш церковними, богословськими, але, залишившись без належної уваги з боку духовенства, цю нішу зайняли, між іншим, різні ідеологи, котрі, крім того, що займаються екологію, часто та послідовно проголошують і просувають антихристиянські та людиноненависницькі політичні гасла.
Мова йде про те, що в минулому Церква не приділяла належної уваги питанням екології, які насправді є найбільш церковними, богословськими, але, залишившись без належної уваги з боку духовенства, цю нішу зайняли, між іншим, різні ідеологи, котрі, крім того, що займаються екологію, часто та послідовно проголошують і просувають антихристиянські та людиноненависницькі політичні гасла.
Наразі вже йдеться про реальні загрози свободі совісті та віросповідання через небезпечні законодавчі ініціативи, що спрямовані на просування так званої гендерної ідеології і прагнуть зруйнувати християнські цінності – основу життя та сім’ї в Україні.
Тому в порядку денному щоденної кропіткої роботи церков, парафій, взаємодії духовенства з мирянами має бути навчання християн основам із виявлення згаданих небезпек, формування у них навичок із медіаграмотності, що сукупно забезпечить їхню спроможність протидіяти різноманітним інформаційним маніпуляціям і бути ефективними у захисті, розвиткові та поширенні всього нерозривного комплексу християнських чеснот українців, у якому все має значення: і віра, і історія, і культура, і мова, і традиції.
«Навряд чи є люди, яких потрібно переконувати в актуальності тематики захисту довкілля. Тому Українські Церкви, розуміючи, що вони не ізольовані одні від одних, що вони покликані дбати про Богом створений світ, хочуть одним голосом виступити на захист майбутнього планети Земля», – такими думками поділився з присутніми у підсумковому виступі протоієрей Церкви Бориса і Гліба Української Греко-католицької Церкви, Голова Духовної Ради Церков при Дарницькій у місті Києві районній державній адміністрації Андрій Боднарук, який і модерував хід Форуму.
В інтерв’ю отець Андрій Боднарук відповів на низку запитань.
– Отче, підбиваючи підсумки Форуму, Ви зауважили, що його тема – це не лише про ставлення людини до навколишнього природного середовища. Йдеться, насамперед, про екологію душі людини. Які ваші враження від події, що завершилась?– Сьогоднішнє спілкування ми присвятили висвітленню ролі Церкви, діалогу між конфесіями, між церквами, між священиками та світськими людьми із різних парафій. Ми говорили про те, як впливає цей діалог на сучасну екологічну ситуацію в Україні. У Святому Письмі, в Євангелії є чимало місць, де Ісус Христос проповідував, і ми знаємо, що Його слово завжди було підкріплене конкретними діями. Коли Він говорив, що людину потрібно нагодувати, то він ішов і годував. Коли потрібно було зцілити людину, Він ішов і зціляв її. Тому церкви Дарницького району, представники яких зібралися на Форуми, всі ми говорили на тему екологічних гріхів, на тему екологічних викликів, а також про те, як діалог між нами може полікувати ті гріхи. Власне, одна із наріжних думок, яка весь час лунала тут, була про те, що момент гріхопадіння людини є моментом забруднення світу. Ключова теза полягає в тому, що екологія світу, екологія суспільства залежить насправді від екології власної душі. Відновити рай, який людина колись утратила, можна, насамперед, завдяки тому, що відновимо рай у своїй душі, в своєму серці. Всі наші священики та пастори, власне, і говорили про ці речі.
– Отче, в сучасних умовах секулярного світу, яким є вплив священика на мирян, особливо на дітей, особливо в дусі формування шанобливого ставлення до Божих законів, аби екологія душі оселилась у серцях і юних, і дорослих громадян України?
– Ми насправді говоримо про те, що не лише словом, але і ділом потрібно рухатись у цьому напрямку. Наш форум, який пройшов в стінах Дарницької державної районної адміністрації у п’ятницю, буде продовжений найближчої суботи. Священики та свячено служителі, котрі зустрілися сьогодні, представники різних конфесій нашого району разом зі своїми парафіянами, прихожанами, разом зі своїми родинами зберуться в одному із найбільш забруднених місць Дарниці. Ми знову зустрінемось, аби спільно помолитися та разом поприбирати цю територію, щоби в такий спосіб дати добрий приклад і тому, насамперед, поколінню, яке виростає. Своїм прикладами, своєю працею, як говорив Блаженніший Любомир Гузар, любіть, Україну!
– Ми насправді говоримо про те, що не лише словом, але і ділом потрібно рухатись у цьому напрямку. Наш форум, який пройшов в стінах Дарницької державної районної адміністрації у п’ятницю, буде продовжений найближчої суботи. Священики та свячено служителі, котрі зустрілися сьогодні, представники різних конфесій нашого району разом зі своїми парафіянами, прихожанами, разом зі своїми родинами зберуться в одному із найбільш забруднених місць Дарниці. Ми знову зустрінемось, аби спільно помолитися та разом поприбирати цю територію, щоби в такий спосіб дати добрий приклад і тому, насамперед, поколінню, яке виростає. Своїм прикладами, своєю працею, як говорив Блаженніший Любомир Гузар, любіть, Україну!
Завершуючи розповідь про Міжконфесійний форум «Екуменічний діалог та його вплив на екологічну ситуацію в Україні», доречно процитувати фрагмент уже згаданого вище «Послання до Дня молитви за довкілля Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Епіфанія»: «маємо можливість на зміну нашого життя тоді, коли будемо ставитися відповідально і милосердно до всього живого. І земля може стати «оновленою землею», з «місцями плодючими і водою спокійною» (Псалом 22: 2). на якій житимуть ті, «у кого невинні руки і чисте серце, хто не марнував на суєту душу свою» (Псалом 23: 4)».
Автор – Олександр Кривенко,
римо-католик, журналіст, юрист, викривач корупції, фундатор і координатор соціальної ініціативи «Захист християнських цінностей – основи життя та сім’ї в Україні»
м. Київ , +380 63 241 3681 , krivenkokorr@ukr.netДжерело: Олександр Кривенко. Відновимо рай у своїй душі – збережемо довкілля // Захист християнських цінностей – основи життя та сім’ї в Україні, 17.09.2020 , режим доступу: https://protectingchristianvalues.blogspot.com/2020/09/17-rai.html
Матеріали за темою:
Олександр Кривенко. Відновимо рай у своїй душі – збережемо довкілля: відбувся міжконфесійний екологічний форум. // 12.09.2020 р.Б. Світогляд https://svitogliad.com/news/vidnovymo-raj-u-svoyij-dushi-zberezhemo-dovkillya-vidbuvsya-mizhkonfesijnyj-ekologichnyj-forum/
Немає коментарів:
Дописати коментар